donderdag 29 december 2011

Hand of machine quilten???

In 2004 hing er voor het eerst ( en ook voor het laatst) een quilt van mij op de Algemene Tentoonstelling van het Quiltersgilde. En hoewel ik al ruim 20 jaar in Ens woon, heb ik jaren in Alkmaar op school gezeten en vond ik het heel speciaal om dáár op die tentoonstelling een quilt van mij te hebben hangen...





Het is een intercity gemaakt van intercity's. De quilt is met de hand gemaakt en dat was een bereklus. Iedere intercity bestaat uit 6 halve hexagonnetjes. Deze halve hexagonnetjes trok ik met een malletje om en naaide ze zo van beneden naar boven aan elkaar. Iedere rij naaide ik zo weer van links naar rechts aan elkaar. En dat maakte het ook wel leuk want iedere keer zag je meer effect.






 Ook het doorquilten deed ik met de hand.  Eigenlijk is het met de hand quilten een heerlijk werkje. Ik mag het dan ook graag doen. Jammer dat het zoveel méér tijd kost. Dat maakt soms dat de keuze op machine quilten valt....

Ik ben ook nu weer een grote één persoonsdeken met de hand aan het doorquilten. Deze is gemaakt van zwarte stof gecombineerde met een paars -groene Jelly Roll van Hoffman. ( Kiwiberry) Ik quilt met zwart garen door en voor het eerst maak ik ook grote patronen in de effen delen van de quilt. Ik gebruik nu een quilt ring op standaard ( van Meeuw) en die bevalt mij zeer goed.

Na die tentoonstelling in 2004 heb ik geen pogingen meer ondernomen om een quilt in te sturen voor de tentoonstelling. Maar met deze quilt ga ik het weer proberen..... 
Vandaar dat ik geen foto's laat zien.....


*******



Zaterdag ga ik mij weer wagen aan het oliebollen bakken. Ik doe dat sinds een jaar of 5 en er smaakt niets boven eigen gemaakte oliebollen.....
Lekker in de schuur bakken met de radio op de top 2000.....

Groeten Annemieke

1 opmerking:

  1. hele mooie quilt is dat!!
    Zeker quilts blijven insturen hoor....zelf vinden we het toch ook leuk om quilts van anderen te gaan bekijken.
    Levert altijd weer een mooie dag en veel inspiratie op!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...