donderdag 5 januari 2012

Artifort... design of degelijk?


Ik kan het toch niet laten om wat over die oude bank te vertellen die ik beschreef op mijn blog van gisteren.


Bij hun trouwen kochten mijn ouders een goede degelijke bank. Hoewel hij niet goedkoop was waren ze er van overtuigd dat ze er veel plezier van zouden hebben. 
In hun eerste "huis", een zolder kamertje stond hij bijna klem tussen tafel en wand meubel.
 De zolderkamer werd een 3 kamer flat en de bank bleef... 
De flat werd verruild voor een ruime eengezinswoning en de bank bleef...

De zitting van de bank kon naar voren zodat het zit gedeelte breder werd. Ideaal als één van ons thuis ziek was en lekker op de bank mocht liggen met een dekentje in afwachting van een geschild appeltje met kaneel.... 

Naar mate mijn broers en ik ouder werden kwam er steeds meer kritiek op de bank.... lelijk...ouderwets... oud...koop toch eens wat anders...

Maar hij zat uitstekend en een nieuwe bank uitzoeken vonden ze nog erger dan een nieuwe keuken uitzoeken.... dus werd de bank keer op keer opnieuw bekleed...

En toen de bank ook niet meer lekker zat werden de singels en veren vervangen om maar geen nieuwe bank te hoeven kopen....

De laatste keer dat ze 'groot onderhoud' aan hun bank pleegden zeiden de stofferders al dat áls ze hun bank ooit weg zouden doen ze hem niet zo maar bij het vuil moesten doen want dat ze er nog best geld voor konden krijgen. Het bleek nl een design bank van het merk Artifort.

De foto hierboven komt van het internet maar hun eerste bekleding was oranje, daarna bruin en als laatste lichtblauw gemêleerde stof. 

Toen ze toch na 40 jaar besloten om een andere bank te kopen en ze zelf dat "marktplaats- gedoe"niet zagen zitten, plaatste ik hun bank op het internet. En ja wel!
 Een designwinkel uit Amsterdam kwam hem bij hun ophalen en dat leverde nog 450 euro op!

Na 40 jaar zit plezier bleek het toch een goede investering geweest was!
Design of degelijkheid?





Welkom Diny als volger van mijn blog, ik kan je naam niet gelijk linken aan een weblog, wil je mij dat een keer mailen? Dat zou ik leuk vinden, want dan kan ik ook een kijkje nemen op jouw blog!


Groeten,
Annemieke

2 opmerkingen:

  1. Ik moet hierop reageren. Ik heb (gehad) 2 dezelfde banken. Ik gebruik ze al heel lang niet meer maar mijn zoon heeft ze tot 4 jaar geleden als banken in zijn kamer gebruikt en nu staan ze bij hem in de logeerkamer. Geweldige banken. Ik wist dat het designbanken waren maar niet Artifort maar Spectrum. Die van mij hebben ook verschillende kleuren gehad. Rood, paars, turkoise.
    Ik ben blij dat mijn zoon net zo van design houdt als ik. Design wordt nooit oud.
    Je ouders hebben smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een fantastische bank! Zo zie je maar, wij hebben met een bank van 31 jaar oud weg gedaan, een 'gelderlander'. Mooi verhaal heb je ervan gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...