woensdag 25 januari 2012

Het begint allemaal met kleur......

Gisteren heb ik bij Lies Bos (klik) de workshop Kleur en Lef gedaan. 
En dat vergt wel een andere manier van kijken moet ik zeggen.... 





Je denkt toch vaak in een bepaalde richting en zo is ook je koop gedrag wat stof betreft. En het is een uitdaging om van het puzzeltje een compleet plan te maken....

Warme en koude kleuren.... Complementair en split-complementair... Allemaal termen waar ik heel wat over bijgeleerd heb.

En nadat de kleur keuze gemaakt is valt er binnen de stof ook nog wel wat te kiezen. Zo wees Lies mij er op dat ik wel vaak voor veilig ga. Als ik bijvoorbeeld een aantal roze stofjes moest uitkiezen koos ik de stofjes met kleine kriebeltjes en patroontjes. Terwijl een groter printje of meerdere kleuren in één stof het spannender maakt. En daar moest ik wel aan wennen.
 Maar je doet zo'n workshop natuurlijk wel om iets te leren en dus moet je dat dan ook maar aan nemen vind ik.
Vroeger Eerder zou ik gedacht hebben: Ja maar die stof vind ik niet mooi, of dat is mijn kleur niet...


Het was de reis Ens-Enschede zeker waard. Jammer eigenlijk dat ik de workshop nu pas volg terwijl ik  sinds 1999 quilt. Eigenlijk zou je met een cursus over kleur beginnen!!!

En morgen laat ik zien hoe je hiervan:






hele harmonieuze blokken kunt maken.

Groeten Annemieke

5 opmerkingen:

  1. Tja...als je van te voren wist wat je hobby gaat worden haha!

    Leuk trouwens dat je mee gaat doen met een tentoonstelling! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt goed, ben benieuwd wat je met die snippers gaat maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt wel heel intressant ....
    Ik lees wel boeken over kleurenleer maar vind het in de praktijk moeilijk enn tijdrovend zolang ik bv met mn huisjes aan het puzzelen ben :o(

    Leuk ook dat je quilt op een tentoonstelling komt te hangen ! :o)
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke en leerzame workshop heb je gevolgd. En nu in de praktijk aan de slag om het veilige los te laten. Lijkt me erg moeilijk hoor. Ben benieuwd wat je met al die restjes gaat doen. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me best handig die cursus, ik herken het wel veilige stofjes kiezen. Leuk blog heb je ik blijf je volgen.

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...