maandag 9 januari 2012

Landschap quiltje

Jaren terug ben ik een keer naar het Quiltersgilde weekend geweest in Mennerode.
De opdracht was toen een foto vertalen naar een quilt met allemaal vierkantjes stof.





Ik koos een foto uit een tijdschrift van het Flevolandschap.
 Het stelt een laantje voor met bomen en bermen vol met klaprozen en paardenbloemen. 

Je moest de kopie van de foto in vakjes verdelen en ieder vakje vertalen naar een stukje stof. Daarna moesten de stofjes vast geplakt worden op een raster van 5x5 cm. Aan de achterkant kon je nu de stroken in één keer van boven naar beneden vastnaaien.  Dit herhaalde je van links naar rechts....
Dit maakt alleen wel dat de quilt heel stug is. Dat ik m daarna ook nog eens machinaal gequilt heb maakt het er ook niet beter op.....

Al met al was ik er niet zo tevreden over en ligt ie al jaren in de kast. Ik heb ook niet zo veel met de kleuren..... 

Ik had dus beter ook een andere foto kunnen kiezen....... ;-)

1 opmerking:

  1. piep, tja soms ligt een techniek je wel maar is resultaat niet het verwachtte....

    Maarsoms vindtje het ook een mekt tehniek maar maak je een stukje in de bee en blijft de rest liggen...
    zo ligt hier een schattig log cabinnetje te wachten met sticherytjes erin...misschien ooit....

    eefst wedstrijdquilt en Morell afmaken

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...