zondag 11 maart 2012

Eén blok, veel mogelijkheden......

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties op mijn Give-away! Ik vond het heel leuk om alle reacties te lezen en heet een warm welkom aan de nieuwe volgers. Vanavond ( om 20.00 uur.... dus grijp nog even je kans!) loot ik de winnaar en morgen kun je dat op mijn blog lezen...

Maar nu het blok....






Ik ben vrijdag bij Greetje Hein op cursus geweest. En daar gingen we met nog 3 dames aan de gang om een quilt te maken van een Jelly Roll. Nu kun je natuurlijk ook een boek kopen of een patroon van het internet af halen, daar kom ik ook wel uit, maar een cursus is veel leuker en gezelliger. Op haar site vind je onder "cursusprogramma"een foto zoals de quilt bedoeld is. Ze had 2 ontwerpen en daar mocht je uit kiezen...

Maar na een beetje schuiven en verplaatsen zag ik nog wel leuke mogelijkheden en ik vind het altijd wel leuk om een eigen draai aan een patroon te geven. Enerzijds omdat ik het gewoon leuk vind om te zoeken naar mogelijkheden en aan de andere kant om gewoon een beetje van het gebaande pad af te wijken. Anders krijg je immers allemaal dezelfde quilts...

Volgens patroon zou het er zó uit komen te zien:






( hier liggen de blokken nog los op een niet gestreken lap)

Maar zonder sashings krijg je sterren en dat vind ik ook wel heel leuk...







Natuurlijk kun je ook blokken uitwisselen en krijg je gemengde sterren....






Oók dat spreekt mij wel aan.....

En het leuke van meerdere sterren aan elkaar dat dat ook weer een extra dimensie geeft!






Ik ben er nog niet uit hoe ik de blokken neer ga leggen ( dat beslis ik ook pas als alle blokken/sterren) klaar zijn maar wel weet ik dat ik de sashings weg laat!

Maar ik kan nog even vooruit!

Ik hou jullie op de hoogte....
;-)

Groeten,
Annemieke

6 opmerkingen:

  1. hallo Annemiek,
    ik zie er tulpen in (op de punt), heel toepasselijk in deze tijd van het jaar :-)
    Je blokken zien er erg mooi uit!
    Groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke blokjes hoor. Wat geeft Greetje goed en gezellig les he? Ik ga morgen de workshop "versneden bloemen" bij haar doen. Heb er een vrije dag voor moeten nemen, maar dat heb ik er graag voor over. Nou word ik wel nieuwsgierig hoor, waar woon je? Je gezicht op de foto komt me bekend voor. Ik woon in lelystad. Kijk ook maar eens op mijn blog!!
    http://mirquilt.blogspot.com

    groetjes, mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat ziet er erg leuk uit , het voordeel met meerdere is dat je veel idee op doet .

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie sprekende kleurtjes, en gezellig zo met meerdere aan hetzelfde ontwerp werken en dan toch verschillen zien

    groetjes renske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaaaa, de give away heb ik gemist :-(
    'k zie hier wel prachtige blokken, veel plezier nog met het puzzelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. grappig, bij de eerste foto van je blok dacht ik dat het een tulpenquiltje werd.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...