maandag 2 juli 2012

weblogs als inspiratie bron.....

Tijdens de patchwork en quiltdagen in Vijfhuizen, op een zeer koude februari dag dit jaar, maakte ik kennis met Helma. 




Ik las al vaak haar blog.
We raakte al vlot aan de praat en ze vertelde dat zal al jaren van alle stoffen die ze in een quilt gebruikt een klein stukje apart legt en daar een hexagonnetje van maakt. Ze had er inmiddels zal zeer veel maar wist nog niet definitief wat er mee te doen....


Tot ze bovenstaande foto zag van een quilt van Riet, uit mijn bee groep, waar ik hier en hier al eerder over vertelde!
Maar Helma zou Helma niet zijn als ze er niet een hele eigen draai aan zou geven. Koos Riet voor een piramide van vijftien dezelfde stoffen.... Helma gaat het anders doen!

Ze koos voor negen kleurgroepen en maakt van tien hexagonnen een piramide in één bepaalde kleur waarbij de basis van de piramide het donkerst is en een verloop naar de punt krijgt die steeds lichter word. 

Hier een paar prachtige foto's die ik (uiteraard met toestemming) van Helma mag plaatsen:







paars en blauw zijn wel favoriet!






Lekkere felle kleurtjes....






Wat een indrukwekkende stapel heeft ze al! Honderd piramides zijn al klaar.... ze is op de helft want het plan is er 200 te maken. Succes Helma! En leuk dat je door een foto op mijn blog een idee kreeg maar nóg leuker dat je er weer een eigen draai aangegeven hebt dat maakt het extra speciaal!




Ps: de kopfoto die altijd boven mijn blog staat is aangepast aan de zomer: alle foto's heb ik genomen tijdens mijn weekend vorige maand op of bij de Alp d'Huez.

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk die verschillende manieren van hexen verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's van Frankrijk, schitterend!

    Groetjes van Beppie ( bloglezer)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...