vrijdag 28 september 2012

Pasta salade met brie en walnoten...

Gisteren heb ik een heerlijke pastasalade gegeten.






Lekker fris voor een warme zomerdag maar ook zo eind september was het zeer smakelijk.
Ik kreeg het recept van een collega, die ook mee hielp om het te maken. Het kwam van Smulweb waar het geupload is door Spikkertje.


Hier het recept:


Ingrediënten voor 4 personen

300 g volkoren penne rigate, 1 pakje roombrie (220 g), 1 krop ijsbergsla, 2 rode uien, 1 bos radijs, 1 zakje walnoten, 4 eetlepels azijn, 8 eetlepels mayonaise, 2 eetlepels mosterd, 1 zakje veldsla (75

Bereidingswijze

Penne volgens gebruiksaanwijzing koken. Afgieten en met koud water afspoelen. Brie in stukjessnijden. Van ijsbergsla 4 mooie bladeren afhalen en apart leggen. Rest sla in repen snijden. Uien pellen en in reepjes snijden. Radijsjes schoonmaken en in vieren snijden. Walnoten grof hakken. Penne, slareepjes, ui, veldsla, radijs, stukjes brie en walnoten mengen. Met zout en peper op smaak brengen. In schaaltje azijn, mayonaise en mosterd goed mengen en door pastasalade husselen. Grote slabladeren in schaal leggen en salade erin scheppen.

Ik verving de rode uien door gewone uien en vond twee uien achteraf wel wat veel.
Ook verving ik de radijs door komkommer en de term zakje walnoten is een beetje vaag. Maar de 100 gram die ik er door heen deed was prima! De veldsla liet ik ook weg want  de ijsbergsla was een al flinke krop. De mayonaise leek mij in combinatie met de brie wel heel machtig en vet en dus nam ik yoghurt mayonaise ipv gewone mayo. 

Hier de link naar het recept:

1 opmerking:

  1. Klinkt lekker. Wij zullen wel twee uitjes nodig hebben want de rode uitjes uit eigen tuin zijn niet zo groot geworden....

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...