zaterdag 24 november 2012

Beste Sinterklaas....

Beste Sinterklaas,



vandaag ben ik toch wel erg geschrokken,
want  ik zag bij de Lidl naast pepernoten en speculaasbrokken
Nog iets vreemds speciaal voor het paard.
nou is dat beste beest best wel wat waard.




Maar waarom nou één stuk peen, 
heel alleen, 
met plastic erom heen
wat is dat voor raar fenomeen??




En wortel speciaal voor in de schoen,
maar waarom zou een kind dat zó doen?
Het paard wil die wortel natuurlijk graag
maar straks krijgt het de plastic in de maag....




Want zou het de Piet wel lukken 
om al dat plastic er op tijd af te plukken?
En zit straks de jute kado zak
vol met plastic voor de afvalbak??



Wat een onnodige verspillerij
Dat maakt mij niet blij.
Wat een gedonder, 
we konden toch al honderd jaar zonder...



Maar ik denk dat het best wel los zal lopen
en ouders er niet één maar een hele zak vol wortels kopen.
Want met wat ui en aardappel erbij
is hutspot de volgende dag een heerlijke lekkernij.....

5 opmerkingen:

  1. Een leuke manier: je ergeren op rijm
    Maar inderdaad het zou anders moeten zijn
    Misschien als we blijven protesteren
    Zullen ze er (hopelijk)eindelijk van leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha,jij bent al helemaal in de stemming!
    Heb je het gedicht ook naar Lidl gestuurd? En gelijk met de link van de plastic soep???
    gezellig weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat kun jij goed dichten! 'k Ben er jaloers op... En je hebt groot gelijk, ik erger me ook aan al dat verpakkingsplastic. "Wilt u er een tasje bij?", "nee, ik heb m'n eigen tas"... Ook zo gemakkelijk om het plastic te weren.
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig Annemieke, als ik nog een rijmpje nodig heb weet ik bij wie ik moet zijn. Je hebt natuurlijk wel helemaal gelijk, wat een verspilling zeg,en nergens voor nodig ook.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk gedicht annemieke!!!!!
    Als absoluut-geen-hutspot-liefhebber ben ik uiteraard wel blij dat ze de penen ook los aanbieden, anders moest ik de rest weggooien want dat wordt bij ons 2-personen gezin niet meer gegeten.
    maar waarom niet gewoon terug naar de papieren zakken?
    En tegenwoordig nemen ze alles over uit amerika, daar doen ze hun "groceries" toch ook in die grote papieren zakken!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...