zondag 4 november 2012

Douche coach....

Lekker lang douchen is heerlijk....


( géén foto van mij maar plaatje van internet!!)




Maar staat haaks op mijn pogingen de energie rekening naar beneden te krijgen.

Ik neem mij vaak voor om kort te douchen maar als ik er eenmaal onder sta heb ik geen idee hoelang ik er onder sta. En vergeet ik de tijd. En als ik na het douchen weer op mijn slaapkamer zie hoe laat het is, is het altijd weer later dan ik dacht....

Vijf minuten douchen moet genoeg zijn!
Maar hoelang is 5 minuten? In een vochtige douche hangt immers geen klok.




Daar heb ik het volgende op gevonden: bij BESPAAR BAZAAR bestelde ik een douche coach. Voor 4 euro heb je dan een zandloper( in foam gehuld om schade te voorkomen als ie stuk valt) die na 5 minuten leeg is.

Zandloper leeg, kraandicht!

Heeft dat nut dan?
Ja!

Twee minuten korter douchen scheelt 50 euro per jaar. En 5 minuten douchen betekent misschien wel 10 minuten korter douchen!!
Dat is minder water én minder gas om dat water te verwarmen.

80% van het warme water dat een huishouden dagelijks verbruikt gaat op aan douchen.

Als iedere Nederlander één minuut korter doucht, dat bespaart dat in één jaar 37,5 miljoen m3 water en 240 miljoen m3 aardgas.

Ps: een water besparende douchekop had ik al.
Ps 2: een eierwekker zou ook een alternatief zijn maar dan is het hele huis wakker en dat is niet de bedoeling....


 Bron: MILIEU CENTRAAL

4 opmerkingen:

  1. ... maar het is zo lekker als je onder een warme douche staat... Maar je hebt helemaal gelijk hier is best wel veel te besparen. Vorig jaar hebben wij een waterbesparende douchekop gekocht, en waarempel, we kregen van het water al wat terug.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik douche nooit lang dus heb zo'n zandlopertje niet nodig,maar voor mensen die geen idee hebben hoe lang ze douchen is het een goede oplossing
    Ik probeer sowieso zuinig te zijn met energie:
    Licht uit in ruimtes waar ik niet ben en verwarming hoeft niet zo hoog als je een lekker warm vest aan doet. En zo zijn er nog tal van kleine dingen waarmee je kunt besparen
    groetjes
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik douche altijd bewust, lang douchen jammer van de tijd het allemaal van mijn quilt tijd af, ha, ha, ha.
    Succes met je zand loper.

    Fijne zondag Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ik altijd doe,is-even nat maken met de douche,water uit en inzepen,en dan afspoelen-klaar in 5 minuten!
    Maar als je spieren en gewrichten stram zijn 's ochtends,is het wel verleidelijk om langer die warme straal water erover heen te laten gaan.
    Mooie foto hoor-jammer,dat je die van internet hebt gehaald (grijns).
    gezellige avond
    groetjes.Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...