maandag 12 november 2012

St. Maarten gemist....


Omdat St. Maarten dit jaar op zondag viel pasten vele gemeenten hun datum aan waarop de kindertjes langs de deur gingen.





In Ens werd St. Maarten op zaterdag gelopen en dat liep ik mis omdat ik een weekend naar Nieuw- Schoonebeek was. Dáár werd op vrijdag gelopen en dat liep ik mis omdat ik onderweg was in de tijd dat de kindertjes liepen. Bovendien als je afgelegen woont komt er ook niemand...
Bij mijn ouders ( 't Zand N-H) liepen ze gewoon ( waarom ook niet...) op zondag. Zij wonen midden in een dorp en kregen maar liefst ruim 60 kinderen langs de deur.

Ik blijf het een leuk fenomeen vinden en vond het ook jammer dat ik het misliep. Al die kinderen met een eigen gemaakte lampion! Soms heel verlegen en zachtjes zingend.... maar zodra ze wat ouder zijn gaat het stukken beter ( en harder)

Nog een grappig verhaal van mijn eigen kinderen van vroeger:
Wij wonen op een buitenweg en ze gingen hier met drie of vier vriendjes langs de deuren bij buren. Maar omdat opa en oma op een gegeven moment ook in het dorp woonden gingen we daar ook met de auto naar toe en namen we daar ook een straatje mee.

 Opmerking van de kids: Hè..... hier lopen ook kinderen!!

Stom verbaasd waren ze toen ze ook andere kinderen zagen met een lampion. Terwijl ze toch met de hele klas/school een lampion gemaakt hadden!

2 opmerkingen:

  1. Leuk he, sint maarten! Vind het ook zo jammer dat de jongens er te groot voor zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die logica van de kinderen dat er nog meer lopen....
    Hier heb ik er gisteren ook niets van mee gekregen of ze lopen vanavond. Toen we dicht bij de school woonde kregen we alles met geuren en kleuren mee als de optocht naar het St. Maartens vuur liep.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...