zaterdag 3 november 2012

Vlakverdeling....

Behalve quilten mag ik ook graag borduren...





Bovenstaand borduurwerk was het resultaat van een borduurcursus vlakverdeling van lang geleden. Naar eigen idee moest je met zoveel mogelijk verschillende borduursteken een vlak vullen waarbij er een duidelijk contrast moest ontstaan. Naast de steken kun je dat ook realiseren met het aantal draden dat je borduurt. Vaak zie je dit in het zwart/wit maar ik koos voor donkerblauw in een dito lijstje omdat het mooi in de keuken past!


Een aantal detail foto's om de steken beter te kunnen zien:

















2 opmerkingen:

  1. Het ziet er mooi uit,maar ik denk niet,dat ik daar het geduld voor zou hebben om zoiets te maken.Om zelf een verdeling te maken en te bedenken hoe het op te vullen? Nee,laat mij maar gewoon een patroontje borduren en dan soms wel zelf bepalen wat er wel/niet wordt geborduurd.Maak nu een borduurtje van een ABC tje met 1 draad over 1 draad.
    goed weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eine sehr schöne Stickerei.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...