donderdag 1 november 2012

Vleermuis in huis....

Ik hoorde vanavond een redelijk paniekerig berichtje van mijn zoon en zijn vriendin vanuit de keuken:




"Er vliegt een vleermuis in huis!"


En jawel!
Toen ik in de keuken kwam scheerde hij vlak over mijn hoofd...
( En je bukt toch ondanks dat je weet dat ie niet tegen je aan zal vliegen!)

Oef.... wat te doen?
Ik deed het licht uit in de keuken en het licht in de gang aan. Daar zit ook de achterdeur en die deed ik open.
Hij vloog al vrij vlot naar de gang maar niet naar buiten!
Hij hield zich schuil tussen de jassen aan de kapstok)
We hebben toen alle lichten maar uit gedaan en zijn gewoon gaan eten in de huiskamer. Toch maar de deur dicht, we stoken niet voor de kraaien tenslotte...

Daarna de achterdeur weer open en toen ik in de keuken was vloog hij mij eerst tegemoet en keerde om, om eindelijk naar buiten te vliegen!



En dat de dag na Halloween.....


Achteraf dacht ik al een paar dagen achter elkaar vleermuizen te zien vliegen buiten vlak langs het raam. Dat was iedere keer in de schemering en zo rakelings langs de ramen.... dat doen vogels weer niet. Maar heb ze toch liever buiten dan binnen....

3 opmerkingen:

  1. Nou, ik was dan ook wel geschrokken, als ik een vleermuis in huis had. Sinds wij in dit huis wonen (Al 20 jaar) vliegt er heel vaak tegen de tijd dat het schemerig is, 1 of 2 vleermuizen bij de achterdeur. Gelukkig is er nooit 1 naar binnen gevlogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zeker even schrikken Annemieke maar gelukkig is het voor iedereen goed afgelopen.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...