zondag 6 januari 2013

Het werkt!

Vorig jaar kreeg ik een vogel voer huisje op paal.






 Het was een vijfde hands en erg gammel maar werd strategisch opgesteld vlak voor het hoekraam zodat ik het van "mijn plekje"op de bank goed kan zien.... Maar dat plekje buiten betekent dat ie ook vól op de wind staat. En omdat hier in de polder de wind de laatste 2,5 kilometer voor het huis niet gehinderd wordt door wat dan ook.... Lag de paal in no time horizontaal.

Gelukkig was iemand bereid om het huis gedeelte los te schroeven en boven op een nieuwe paal te bevestigen die minstens een meter stormvast in de grond staat....
En ja hoor.... vol op vogelbezoek!




Pa (?) Pimpelmees ontdekt de vetbolletjes.....






Koolmees aan de achterzijde bekijkt het uitzicht.....






Pimpelmees wikt en weegt welk vetbolletje het lekkerst zal zijn.....






Ook een roodborstje heb ik al gezien maar was te ijdel om zich te laten fotograferen......






En ik geniet met volle teugen!!!



2 opmerkingen:

  1. Heb ook een voederbuis zo opgehangen,dat ik ze vanaf mijn plekje kan zien.Alleen de poezen zien de vogels ook en denken dan het beestje te kunnen pakken-sufferds.
    geniet van je vogeltjes en gezellige zondag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hè, al die vogeltjes die langs komen. Wij hebben ook diverse voederplekjes in ons tuintje (5×8m) en genieten er ook zo van. Vooral meesjes en vinkjes. Ook spreeuwen, tortels en een enkele houtduif. Helaas ook veel eksters. Die hebben we hier volop. Gaat helaas ten koste van de kleine vogels. Er zitten hier ook een paar papegaaitjes, maar die hebben de tuin nog niet ontdekt. We wonen hier vlakbij een grote plas en een natuurgebied. Waarschijnlijk zitten ze daar.
    We genieten ook erg van de poes van mijn dochter die hier logeert. Die zit dan voor het raam te knarsen. Weet niet hoe het echt heet, maar het is wel grappig om te horen. Ze komt ook vaak in de tuin en is dan verbaasd dat alle vogels weg zijn.

    Groetjes Marjolein uit Zoetermeer

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...