zaterdag 31 augustus 2013

De ideale werkplek om stof te snijden...

Als je vaak stof snijdt voor een quilt dan weet je dat een goede werkhouding en verlichting erg belangrijk zijn.
Het blijft dan ook voor niet bij één strookje snijden maar het is handiger om veel blokjes of stroken in één keer te snijden.

Daarom snij ik mijn stof altijd aan het aanrecht in de keuken.


(foto van internet)


Waarom?

-het aanrecht is een stuk hoger dan de meeste eetkamertafels. Je staat dus minder gebogen.

- De hele snijmat past prima op het aanrechtblad.

-De meeste keukens hebben een goede (tl)lamp boven het aanrecht of een raam.

- Je kunt je overige materialen gewoon op de tafel laten liggen en hoeft niet steeds te switchen.


3 opmerkingen:

  1. ik heb een oude commode in mijn werkkamer staan; ook de goede hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn eettafel is vrij hoog en ik ben niet zo lang,dus dat gaat ook goed.
    Maar het aanrecht is ook een goede plek.
    goed weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een heel goede tip!!! krijg altijd rugpijn bij het staan aan de eetkamertafel! dank je. groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...