donderdag 8 augustus 2013

inspiratiebronnen voor mijn nieuwe quilt....

Al heel lang liep ik met het idee om een quilt te maken van driehoeken! Dit had ik namelijk nog nooit gedaan en er zijn genoeg mogelijkheden en variaties te bedenken met een driehoek.






Bovenstaande quilt is een hele oude antieke quilt in het bezit van het QUILTERSGILDE.
Qua kleur spreekt het mij totaal niet aan, ik ben geen liefhebber van bruin en beige stoffen, maar het patroon spreekt mij wel enorm aan. Ik zou er graag een moderne draai aangeven wat kleur betreft.







LIES BOS-VARKEVISSER maakte een variatie op het patroon en noemde haar quilt "Graanvelden"
Ook heel leuk dat effect met licht en donker in kleinere blokken.






Sommeke maakte van hetzelfde patroon een kleurrijke quilt met allemaal stofjes van 10x 10 cm die ze al heel lang spaarde. 

En wat ga ik maken?
Ik twijfel nog tussen de enkele of de dubbele blokken, al gaat mijn voorkeur uit naar de laatste....
Maar de stoffen worden heel anders! Ook maak ik de blokjes kleiner om niet een levensgrote quilt te krijgen...

Mijn stoffenkeuze:









Inmiddels zijn de eerste driehoeken genaaid en met ieder blok erbij wordt het steeds leuker om de patronen uit te leggen!

Binnenkort de eerste foto's!

2 opmerkingen:

  1. Bij de Bee waar ik 12 jaar geleden zat,hebben we lapjes geruild van 10x10cm. Daarvan heb ik deze quilt gemaakt.Alleen de laatste 2 rijen moesten er nog aangezet worden.Helaas zit deze quilt al 10 jaar in een verhuisdoos,en welke????
    Succes en ben benieuwd naar de 1e foto's.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes. Altijd weer leuk en spannend om aan een nieuw projekt te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...