dinsdag 6 augustus 2013

Resultaat vlindertelling....

Dit jaar deed ik voor het eerst mee met de vlindertelling.



bont zandoogje ( eigen foto dit keer)


En ik vond het geweldig leuk om te doen!
Ten eerste zag ik afgelopen zondag 2 vlinders die ik nog niet eerder gezien had maar het was ook nog een zeer zonnige dag en dat resulteerde in véél vlinders.


Ook vond ik het heel leuk dat je op een kaart op de site kon zien waar er nog meer geteld was. En binnen een straal van 5 km waren dat nog 7 tuinen. 

Het resultaat:

5 x atalanta

  • 9 x bont zandoogje
  • 2 x boomblauwtje
  • 5 x dagpauwoog
  • 45 x gamma-uil
  • 1 x gehakkelde aurelia
  • 2 x groot koolwitje
  • 12 x klein koolwitje
  • 8 x kleine vos
  • 1 x koevinkje



  • Ik ben tevreden en hoop nog meer soorten te ontdekken!
    En het vlinderboek blijft voorlopig nog even onder handbereik...



    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...