zaterdag 30 november 2013

A new star is born....


Gisteren heb ik een cursus Sterbargello gedaan  bij Greetje Hein.





Met een hele gezellige groep van 5 quiltliefhebbers gingen we aan de slag!






Je moest 6 verschillende stoffen mee nemen en ik koos voor drie kleuren grijs en drie kleuren rood en drie verschillende kleur sterkte's. En ook voor de achtergrond koos ik een  lichte kleur grijs.

Hierna moesten er heel veel stroken gesneden worden in diverse breedtes en in vijf verschillende volgordes aan elkaar genaaid worden.

Hier moesten we héél goed de aandacht er bij houden!
Maar ach.... gelukkig waren er torn mesjes aanwezig...


Later zal ik nog meer foto's plaatsen maar ik was ook nog lang niet klaar.

Maar om te laten zien hoe het moet gaan worden de quilt die Greetje maakte:





Voor meer foto's en cursusinfo van Greetje: QUILTTREND 

Het originele patroon heet Stargello en is ontworpen door Philip Fiber Art die ook de speciale liniaal ontwierp waarmee je deze quilt maakt.

4 opmerkingen:

  1. Leuk!! Wat een mooie quilt gaat het worden. Veel succes.
    Hé, leuke foto van je.
    Ik doe ook graag mee met je update van de Bonnie mystery.
    Ben druk aan het snijden van de driehoeken, gaat super met de liniaal!
    Goed weekend, groetjes, IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lijkt me dat een mooie cursus! Prachtig zeg, die Stargello.
    Jij maakt trouwens heel veel moois; ik kom hier geregeld terug om het allemaal te volgen en ervan te genieten.
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Annemieke, Je bent aardig doenig inderdaad om in je eigen woorden te schrijven. Maar leuk hoor. Ik heb een keer de workshop versneden bloemen gedaan van Greetje, ook een aanrader.
    groeten, Joke W.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ben heel benieuwd naar het vervolg, word vast heel mooi
    groetjejes Jitske

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...