vrijdag 22 november 2013

Sterrenquilt..... eindelijk ben ik er uit!

....en heb ik nu de knoop doorgehakt.






Nadat ik de sterrenquilt bijna een jaar had laten liggen en nog geen besluit had genomen wat ik er mee wilde doen was ik al wel weer begonnen om blokken te maken. Ik besloot mijn oorspronkelijke plan wat aan te passen. 


Hier zie je nog als je alle blokken door elkaar mixed:





In plaats van twee blokken ( per set van twee stroken van de Jelly Roll) maak ik er vier.





Per vier blokken is dat één ster. Met maar twee kleuren ( en de achtergrondkleur uiteraard) per ster is dat een stuk rustiger. Ik had van alle sterren al de helft dus moet dus nog even aan de bak.







Ik ga nu voor vijftien sterren totaal ( drie breed, 5 lang)






Hier zie je de drie die al af zijn.
Ik zet ze straks nog met een sashing aan elkaar.
Maar zover is het nog niet! Eerst maar eens blokken maken en complete sterren in elkaar zetten...


Overigens komt dit patroon (ook) van Bonnie Hunter.
Daar kwam ik pas na 1,5 jaar achter...

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...