maandag 30 december 2013

Celtic solstice.... part 5

Tja..... en dan moet ik dus bekennen dat ik deze week nog helemaal niets heb gemaakt....






niet omdat ik daar geen tijd of zin in had maar bij gebrek aan liniaal!

En waar ik ook vroeg vrijdag.... ze waren of op....of de quiltwinkels waren dicht in deze periode van het jaar!

En nu vraag je je misschien af hoe ik opdracht drie wel gedaan heb want daar moesten we ook halve driehoeken maken????





Klopt!

Maar daarbij moesten de twee delen ( halve driehoeken) aan elkaar komen en gebruikte ik een andere techniek. Dat deed ik door twee vierkanten op elkaar te leggen, diagonaal een lijn te tekenen, naast de lijn twee maal te naaien en óp de lijn door te snijden.

En bij opdracht 5 moet je per blok één grote enkele driehoek en twee kleine enkele driehoeken verwerken tot een split triangel unit.


( foto van Bonnie Hunter)



Maar 2 januari ga ik naar QUILT ATELIER TRIJNTJE VAN DER HORST in Sebaldeburen. Zij heeft een liniaal én heel veel mooie stof en dat is een mooi vakantie tripje!

Er zullen vast andere manieren zijn om tot een mooie driehoek te komen maar zo'n liniaal werkt wel heel nauwkeurig en snel!

De afgelopen week heb ik dus benut om wat oudere opdrachten van de mysterie bij te werken.





Dus vervelen was er niet bij....!

1 opmerking:

  1. Annemieke
    Ik heb een soortgelijke liniaal van Omnigrid gekocht in Den Haag bij Quilters Palet. Eerst ging ik ook specifiek om de Easy Angle vragen en dat had niemand.
    Ik wens je veel handwerkplezier in 2014, en een mooi dagje uit in Sebaldeburen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...