dinsdag 18 februari 2014

Handwerk van vroeger(2)....randjes borduren anno 2001

Hier ook weer een handwerk van vroeger, uit de tijd vóór mijn blog.




Randjes borduurwerk 2001




gemaakt tijdens een cursus waarbij je zelf een borduurpatroon mocht ontwerpen met bestaande en eigen ontworpen randjes.






En daar hou ik wel van!
Een beetje van maggi en een beetje van mijzelf zullen we maar zeggen...






Ik vermeldde naast het jaartal ook mijn initialen. 






En bovendien hou ik erg van symmetrie en als je het zelf ontwerpt kun je daar gebruik van maken!






Ik gebruikte maar 6 kleuren, 3 kleuren zalm en 3 kleuren grijs/groen






De foto's zijn niet heel denderend maar door glas heen fotograferen is lastig....






Een klein detail...





Door die paar kleuren steeds te mengen blijft het rustig





Meestal werden er kruisjes geborduurd af en toe afgewisseld met stiksteekjes want daar kun je ook veel kanten mee op!






Veel motieven komen uit het boek josé scherrenburg Randen borduren of zijn daar van afgeleid. 

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...