zondag 30 maart 2014

Zomertijd, LENTE en weekend!!!

Afgelopen weekend genoot ik volop van het mooie LENTE weer!




Ik deed niet zo veel op creatief gebied maar toch was mijn weekend goed gevuld.
Allereerst kreeg ik onverwacht bezoek van mijn jongste broer en zijn zoontje van bijna 2 jaar. Ik had hem een poosje niet gezien en dan groeit zo'n kleine natuurlijk snel. Bovendien is zijn woordenschat enorm gegroeid en dat is natuurlijk ook grappig als hij opeens antwoord geeft en steeds meer dingen benoemd.


sporkehout

Ook bezocht ik een kwekerij in Ruine en kocht daar Sporkehout ( ook wel vuilboom genoemd) en Wegedoorn omdat beide waardplanten zijn voor de citroenvlinder.




 En die heb ik vorig jaar slechts 1 keer gezien in mijn tuin dus vandaar mijn keuze. Ook kocht ik hulst omdat het het hele jaar groen blijft!

Ik sliep een uurtje korter door de zomertijd maar sliep ook een uurtje langer uit!



De zondag begon met een wandeling van 8 kilometer en dat was heerlijk. Het zonnetje scheen prachtig en er was niet veel wind dus dat was perfect.

 Ik plantte de struiken die ik gister kocht en keek vermakelijk toe toen zomaar onze auto's een wasbeurt kregen. Dat gebeurt niet zo vaak....





Gisteravond haakte ik mijn eerste eitje en vanmorgen haalde ik het uit omdat ik het niet mooi vond.
Maar met een nieuw patroon maakte ik lekker in het zonnetje, op ons terrasje een nieuw exemplaar en die is wel goedgekeurd!

Ik maakte een "inspectie"rondje over ons weilandje en zag tot mijn verheuging dat op één na al mijn planten, bomen en struiken al uit lopen en er al veel bloemknoppen te zien zijn!


Kortom een geslaagd weekend!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...