zondag 12 oktober 2014

Waarom ik een koe koop....

Allereerst wil ik even melden dat er een liefhebster is voor de uitgaves van Quiltnieuws!
Binnenkort gaan ze naar de nieuwe eigenaresse!





Afgelopen zaterdag was ik in het gemeentehuis van Emmeloord waar de PIONIERS VAN DE TOEKOMST een symposium organiseerde in het kader van de dag van de duurzaamheid.

Dit jaar was het thema "Gezond voedsel:  tussen idealisme en realisme"

En daar valt natuurlijk veel over te vertellen, te discussiëren en na te praten.

Al met al een leuke middag/ avond.

Het na praten, onder het genot van een duurzame maaltijd vol lokale, biologische producten bereid door top koks, was misschien nog wel het leukst!

Hier hoorde ik weer van (voor mij)  nieuwe initiatieven.
Zo hoorde ik van KOOP EEN KOE.NL een initiatief waarbij je aan geeft een vleespakket te willen kopen. Als er voldoende kopers zijn wordt de koe geslacht en geheel opgedeeld. Je ontvangt dan een pakket waar zowel biefstuk, gehakt, stooflapjes en hamburgers in zitten. Het pakket wordt thuis vacuüm verpakt bezorgd. Het grootste voordeel is dat je weet van welk bedrijf de koe komt en hoe de dieren daar gehouden worden en waar het beest geslacht wordt. 

Dus niet van een bedrijf uit verwegistan en een slachterij uit weet-ik-veel.

Ik heb hier wel interesse in!
En hoewel ik toch al minder vaak vlees eet weet ik dan tenminste ook wat over de herkomst van mijn gehaktballetje!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...