dinsdag 22 september 2015

Weer aan het breien....


Tijdens mijn bezoekje aan Deventer voor de tentoonstelling van het Quiltersgilde bracht ik ook een bezoekje aan het- net die dag geopende- wolwinkeltje van Astrid, Astrid's Wol!






Ik kocht drie mooie strengen wol. Het is Unisono van Zitron. Met een langzaam kleurverloop in voor mij hele andere kleuren dan dat ik normaal kies, kleur 1212. Maar ik dacht.... weer eens wat anders!





Het leuke is dat het opbollen van streng naar bol het gevoel geeft dat je een toverbal opwindt. 






Iedere keer ziet het er weer anders uit.






En nog leuker: met het breien gaat het net zo alleen dan andersom!

Het garen is van 100% merino wol en is lekker zacht en kriebelt niet.
Er zit 300 meter op een streng van 100 gram. Je breid het op een pen 3 of 3,5.
Ik heb gekozen voor een rondbreinaald 3,5.
 Handig! Alleen maar recht breien...

Meer info over de winkel van Astrid ( die eerst in Zwolle zat) vind je HIER 


Inmiddels heb ik al een stukje opgezet maar daarover meer de volgende keer!

1 opmerking:

  1. mooie bol, zeg. Maar er zat nog een wolwinkel in Deventer, heb je die dan gemist? Die ontdekte ik afgelopen zomer tijdens mijn vakantie......

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...