vrijdag 11 maart 2016

Het resultaat.... Tunisch haken


Het eerste potje is klaar!




Met hier een daar een paar schoonheidsfoutjes, maar ach.... voor de eerste keer ben ik best tevreden.


Ik gebruikte een Tunische haaknaald maat 4, een oud potje Olvarit en van Schachenmayer, Catania de kleur geel 0280 en de gemeleerde kleur 0093.

Dit potje was een probeersel en koos de kleuren voor de pasen. Voor de volgende flesjes wil ik de kleuren rood, antraciet en wit gebruiken zodat het in mijn huis past. En voor verschillende flesjes kies ik dan verschillende patronen of kleureffecten.

3 opmerkingen:

  1. Leuk eind resultaat hoor. Gezellig met de pasen.
    Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zier er erg leuk uit alleen snap ik niet waarom er aan de haaknaald aan allebei de kanten een haak zit. Als ik tunisch haak gebruik ik een lange haaknaald met aan een kant een haakje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, Ans. Een gewonen Tunische naald gebruik je om gewoon van links naar rechts te haken. Een naald met twee haken gebruik je als je rond haakt en twee kleuren gebruikt. Je haalt naar links de lussen op, in mijn geval met geel. Daarna draai je je werk en haak je de lussen weer met de andere kleur. Voor vragen heb ik eventueel nog wel een handige link.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...