vrijdag 17 juni 2016

Tunisch Entrelac haken...

Omdat ik het effect zo grappig vond deed ik een workshop om deze techniek 




te leren. Tunisch haken had ik al een keer gedaan, rondom een potje, dat kun je HIER terug lezen maar ik vond het wel leuk om het nu héél anders toe te passen. Tunisch haken is dus de techniek. Entrelac is de manier om de vierkantjes te krijgen. Overigens: het haakwerk rondom het potje is met een speciale haaknaald gedaan met twee haken ( op één naald) om rond te kunnen haken. Voor dit project maakte ik gebruik van een doodgewone haaknaald.





Het leek mij een leuk idee om er ( hoe kan het ook anders ) een shawltje van te maken in vrolijke kleurtjes.




Eerst maar even de techniek in de vingers krijgen!

1 opmerking:

  1. Ziet er leuk uit deze oude techniek in een nieuw jasje.. eh sjaaltje...
    Gezellig weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...