maandag 1 oktober 2012

Ademloos kijken.....


Zelf heb ik geen visjes maar als ik bij Cees in Nieuw Schoonebeek ben kan ik er wel ademloos naar kijken....





Het heeft wel wat zo'n mooie net schone bak die altijd vol leven zit. Prachtige goudvissen met mooie staarten zwemmen heen en weer..... Het is altijd wel rustgevend......






Ik heb voor het eerst geholpen om de hele bak schoon te maken en al het water te verversen.... Wel een klus maar ook wel eer van je werk....






Jammer dat de goudvissen, die op zich wel mooi zijn er altijd zo'n zootje van maken.... de poepen veel en slopen/ eten de water planten zodat je wel genoodzaakt bent om plastic plantjes aan te schaffen.... Wat een bak met veel planten vind ik toch wel heel erg mooi.....

De guppen op bovenstaande foto laten wat meer heel en krijgen ook nog heel makkelijk jongen wat natuurlijk ook wel leuk is. Maar ik geloof dat ik wel een klein beetje invloed heb dus wellicht maken de goudvissen op den duur wel plaats voor wat meer verschillende soorten guppen.... ;-)

2 opmerkingen:

  1. piep

    ja meid geeft zoveel rust
    daarom dat dit jaar er een nieuwe vijver werd aangelegd vlak bij ons terrasje,
    zodat ik als ik buitenzit (zal nu weer gedaan zijn...) kan genieten van al dat leven dat het meebrengt,
    want niet alleen heb je dan vissen , maar ook veel insecten als libellen dansen rond het water

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi zeg die vissen en is inderdaad rustgevend. heb er zelf ook gehad maar doordat ik niet meer kon bijhouden heb ik ze helaas weg moeten doen
    geniet er nu van als ik ergens kom waar ze mooie bak hebben staan
    groetjes
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...