zaterdag 22 december 2012

Warme deken actie....

Wat is er heerlijker dan onder een warme quilt te kruipen terwijl je lekker behaaglijk op de bank zit met een drankje..... 

Maar weinig denk ik!






Daar moest ik aan denken toen ik gisteren Wijbe Abma op TV zag. Een Nederlandse student van 21 die al backpackend in Turkije kwam, vlak bij de Syrische grens. Hij las daar een artikel over de erbarmelijke situatie van heel veel Syriërs  En verbaasde zich over het feit dat iets simpels als een warme deken 2 kilometer verder op, in Syrië, zó schaars en zó essentieel kan zijn.

Hij zat niet stil en besloot iets te doen!
Van zijn eigen geld, verdiend met bijbaantjes kocht hij 100 dekens á 8 euro. En die 8 euro maakte een wereld van verschil.....
Want naast warmte brengt die deken misschien ook een klein beetje het gevoel dat er toch zo maar een wild vreemde toch even aan ze denkt.... ( voor wat het waard is als je honger hebt en koud bent)

En ik heb al eens eerder gedacht om als ik geen bestemming meer heb voor de dekens die ik maak te schenken aan een goed doel. Maar dat zou zijn doel in dit geval voorbij schieten. Met het geld dat ik in één deken steek zijn veel meer Turkse warme dekens te koop vlak bij de grens van waar het nodig is.  Dus besloot ik geld voor een deken over te maken.

Herken je het machteloze gevoel als je die beelden op tv ziet van Aleppo en andere Syrische steden?
Is de december maand er bij jou ook één van extra's ( 13de maand, bonus, winstuitkering)?

Denk dan aan deze Wijbe Abma die eind December weer ( op eigen kosten) terug keert om zelf weer warme dekens te brengen??

Bovendien zorgt de "Wilde Ganzen"dat het bedrag dat hij bij elkaar krijgt verhoogd gaat worden.

HIER vind je zijn site met meer informatie en HIER zie je het filmpje van omroep Max waarin hij te gast is en uitlegt wat hij heeft gedaan en gaat doen.

1 opmerking:

  1. Wat goed,dat je dit onder de aandacht brengt. We zitten allemaal in ons knusse warme huis en denken niet aan -de ver weg van mijn bed-mensen,die het zoveel beroerder hebben.Al zal dat in ons land ook zo zijn,dat er mensen zijn,die het slecht hebben.
    succes met je actie en alle beetjes maken 1 grote!
    goede zondag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...