donderdag 3 januari 2013

Doelen voor 2013


Goede voornemens zijn zó 2012 .... ik ga voor de doelen van 2013



( plaatje van het www)



En wat zijn mijn doelen?


* 10 boeken lezen
( hoewel ik graag lees, komt het er toch te weinig van....)
* 10 recepten maken van gerechten die ik nog nooit gemaakt heb
( hartige taart, sommige kool soorten, sommige groenten die ik nooit kies maar ook niet ken)
*10 soorten soep maken
( ik maak regelmatig erwtensoep en sinds kort vaak mosterdsoep maar veel meer eigenlijk niet, en geloof het of niet.... maar ik heb ( ondanks de vele kippen onder handbereik) nog nooit zelf kippensoep gemaakt...
* Verder gaan met lekker koken zonder kant en klare pakjes
( dat bevalt goed, is niet zo moeilijk als het lijkt en scheelt geld en ongevraagde ingrediënten...)
* Meer eten met de seizoenen
( duurzaam, goedkoper en wellicht eens wat nieuws op tafel)
* Meer zelf koken, maken en bakken
( koek/cake/jam/limonade in plaats van uit de winkel)
* Beter afval scheiden
( groene container kennen we hier niet op de buitenweg, maar tuin is wel groot genoeg voor compost bak)
* De trend van consuminderen doorzetten
( heb ik dit wel nodig? Kan ik het goedkoper/tweedehands kopen/lenen/anders op lossen.
* 365 dingen weggooien/ verkopen/weggeven dit jaar
( of wel ontrommelen..... zijn alle spullen in huis wel nodig? Kan het niet een beetje minder?)
* Vaker bij mensen op bezoek/bellen/kaartje sturen
( er zijn best wel mensen in mijn omgeving die wat meer aandacht verdienen)
* Meer quilten en quilts afmaken
( UFO lijst maken en afstrepen maar)
* Vaker de pc/tv uit doen
( komt het doel hierboven en ook het eerste doel ten goede....)
* Er mogen best een paar kilo'tjes af
( valt niks aan toe te voegen, te zwaar is te zwaar)
* Netjes mijn financieen bij houden en binnen de budgetten blijven
( en nu netjes het hele jaar volhouden met opschrijven)
* Meer energie besparen
( ik zie het liever in mijn portemonnee dan door de schoorsteen gaan)
* Meer aandacht voor duurzaamheid en zero waste
( dat staat al sinds vorig jaar op de agenda maar kan nog beter)
* Vaker museum bezoeken
( Het vernieuwde Rijksmuseum en Museum voor Beeld en geluid staan hoog op mijn verlanglijstje)
* Ongebruikte spullen op marktplaats zetten
( beetje meer inkomen is wenselijk)
* Meer aandacht voor structuur/planning/orde
( het zal nooit helemaal mijn ding zijn maar ach.....)
* Vroeger naar bed
( om negen uur denken: om tien 10 wil ik liggen en dan om half twaalf pas pc uitzetten, ahum)

Tjonge wat een was lijst....

6 opmerkingen:

  1. Succes met je waslijst vol goede voornemens!!!
    Hangt de lijst ergens in huis zodat je het dagelijks onder ogen krijgt?
    Hier geen goede voornemens,maar gewoon per dag kijken wat ik wil/kan.
    En opruimen...wie weet waar je energie kunt halen(geen electra,maar lichamelijke energie)?
    gezellige dag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lplanjer@xs4all.nl3 januari 2013 om 14:22

    Lieve Annemieke,

    De beste wensen voor dit nieuwe jaar, maar.... zoveel goede voornemens dat moet haast op een teleurstelling uitdraaien. Ik zou zo zeggen blijf vooral bij jezelf en leg de lat niet te hoog en het allerbelanrijkste geniet van de dagelijkse dingen om je heen.
    Liefs Lon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lijst zeg, voor mij geen goede voornemens maar wel, de beste wensen voor jou en allen die je lief zijn ! ! !

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei dit zijn wel erg veel goede voornemens, ik wens je vast succes om ze (allemaal?) uit te voeren

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw, dat is een hele lijst! Succes ermee!
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  6. beste voornemen is toch "heb geen voornemens"???

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...