donderdag 21 februari 2013

Bijzondere ontmoeting in Zwolle...


Vorige week zaterdag was ik zoals ik al eerder meldde op de handerkbeurs in Zwolle. En daar kwam ik drie mensen tegen waarvan ik het toch wel heel bijzonder vond ze dáár tegen te komen.






Maar laat ik bij het begin beginnen....
Ik heb heel lang, van mijn 6de tot mijn 20ste in 't Zand (N-H) gewoond. Mijn ouders wonen daar nu nog. 't Zand is een klein plaatsje grofweg tussen Den Helder, Alkmaar, Schagen en Callantsoog. 



 katholieke kerk 't Zand


Ik stond nog in de rij voor de beurs toen ik een bekend gezicht zag: mijn overbuurmeisje Karen Anke uit 't Zand. Hoewel ze veel donkerder en korter haar had dan vroeger herkende ik haar onmiddellijk. Hoewel ze al lang niet meer in 't Zand woont maar in Zwolle ben ik haar nog nooit tegen gekomen. Haar moeder was ook op de beurs en die woont nog steeds tegen over mijn ouders. Eenmaal een half uurtje op de beurs hoorde ik een bekende stem: en ja wel... daar zag ik Gerie, een vriendin van mijn moeder en moeder van mijn klasgenoot Luuk uit 't Zand. Ook zij woont al weer vele jaren in Drenthe. Leuk om oude bekende weer te spreken en een ( veel te kort) praatje te maken!!

Maar ik vond het toch wel heel apart om 4 mensen die van oorsprong uit een heel klein plaatje komen elkaar weer treffen aan de andere kant van het land. En oké allemaal wel creatief, dus een doel op de beurs, maar de beurs is 4 dagen en dan kom je alle vier binnen een uur op dezelfde plek.....

1 opmerking:

  1. Wat leuk en bijzonder deze ontmoetingen op de beurs in Zwolle.
    Je zult ze vast heel lang niet gezien/gesproken hebben.
    Behalve een blogster kwam ik Liesbeth van Frederiksoord(was) tegen.
    gezellige dag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...