dinsdag 5 februari 2013

Klaar om het volgende blokje te quilten....

Als ik eenmaal een te quilten blokje getekend heb pak ik mijn quilt toch weer sneller...






Misschien komt dat omdat het best wel een gedoe is om zo'n blokje te tekenen. Je quilt moet ergens redelijk vlak kunnen liggen. En omdat het nogal een grote lap is heb je daar wel een aardig oppervlak voor nodig. Ook moet je er van twee kanten goed bij kunnen omdat je de mal horizontaal en verticaal moet tekenen.

Meestal teken ik twee blokjes voor uit. Meer heeft geen nut omdat het dan na al het vast houden en draaien weer te vaag geworden is om goed te kunnen zien.

Hoewel het wat verleidelijker is op het moment het borduurwerk te pakken probeer ik toch regelmatig weer een blokje te quilten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...