zondag 19 mei 2013

Druk met bomen en struiken planten.....

Het was even stil vanuit Ens maar ik was heel druk met niet-quiltdingen.....



lijsterbes

Op het weiland achter het huis hebben we veel bomen en struiken gepland. Enerzijds om het minder een kaal weiland te laten zijn en anderzijds om de tuin vogel vriendelijker te maken. Dus viel de keus op het plantmateriaal voor een groot deel op struiken en bomen die veel bessen, zaden of vruchten dragen waar vogels gek op zijn.


krentenboompje


Ook probeerde ik rekening te houden met de verschillende bloeitijden....




lijsterbesspirea



En verschillen in hoogte's en bladhoudende en bladverliezende struiken.




els



Er zijn wat trage groeiers bij maar ook snelle om het geheel iets sneller body te geven.




gelderse roos


Maar ik koos ook struiken en bomen omdat ze gewoon mooi zijn, zoals een sering of een bruidsbloem.
Als met al plantte ik bijna 70 bomen en struiken.....

Maar er is één maar aan het verhaal: het weiland kan ik vanuit mijn huis nauwelijks zien doordat het deels achter een kippenhok en schuren van buren schuil gaat. Nemen de vogels straks de moeite om vanuit het "weiland"naar mijn voedertafel te gaan of...... moet ik midden op het weiland een schuilhutje maken om de vogels te bekijken?????

1 opmerking:

  1. Dat wordt natuurlijk allebei Annemieke!!! In het voederhuisje zie je ze eten en in je schuilhut kun je hun gedrag 'bespioneren'!
    'sZomers ga je daar natuurlijk in camouflagekleding in een luie stoel of in een hangmat tussen je bomen zitten koekeloeren.
    Veel vogelplezier en een gezellige 2e Pinksterdag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...