zondag 19 januari 2014

AFFO Colshawl....

De eerste AFFO van 2014 is een feit!





Het is de kolshawl die ik voor Yvanca maakte.




Hij is op meerdere manieren te dragen.





Drie keer omgeslagen als het echt heel koud is...

Voor het materiaal koos ik  Grignasco Kits "Loden" kleur 817( donkerpaars) en 638 ( roze).
Ik breide de shawl op een rondbreinaald nr 5 en nadat ik dat eenmaal onder de knie had ( niet opzetten met een slag er in!) ging het perfect. Dat ga ik vaker doen!
Ik zette 280 steken op en  hield het volgende schema aan:

8 toer paars
2 toer roze
8 toer paars\
2 toer roze
8 toer paars
8 toer roze
2 toer paars
8 toer roze
2 toer paars
8 toer roze







Omdat de randen erg naar binnen krulde heb ik nog wel wat werk gehad in een poging het glad te krijgen.





Ik spelde de shawl op mijn strijkplank en legde er een natte handdoek op.
Na 12 uur dacht ik in eerste instantie dat het goed was.




Later in de week heb ik het nog een keer 24 uur onder een natte handdoek gelegd maar nog steeds bleef het krullen. Ik heb ook niet genoeg garen meer om er een randje omheen te haken of zo.
 Zelf vind ik de ribbelkant niet zo mooi maar gelukkig had Yvanca toen ze de kol kwam halen een grote ribbelshawl om!  Zij vind het prima zo, gelukkig...


Groetjes,
Annemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...