maandag 6 januari 2014

Celtic solstice .... the final clue!!


De eerste twee blokken zijn in elkaar gezet!






Het was moeilijk om ieder blokje goed te krijgen en het was ook zeker niet perfect, dus ik zag met angst en beven uit naar het in elkaar zetten van het eerste blok, maar het viel alles mee...






Want terwijl bijna geen één blokje werkelijk 3,5" x 3,5" was zijn beide blokken wel netjes 9,5" ( daar moet dan nog 2x een naad van 1/4 " vanaf!)
De four-patches zijn wel keurig van maat maar die kun je dan ook makkelijk iets groter maken en daarna bijsnijden.
:-)





Hier liggen de twee blokken naast elkaar.

Ik moet nog van ieder blok veel ( bij) maken.
Dit komt omdat ik én achter liep én nu weet hoe de quilt zoals Bonnie die bedacht heeft er uit komt te zien.
75"x75" vond en vind ik te groot dus heb ik de helft van de blokjes gemaakt. Maar dat zou betekenen dat ik halverwege een blok uit kom en dat is zonde. 

Dus maak ik hem 5 blokken breed( i.p.v.7) en 7 blokken lang.
En dat is veel meer dan de helft!


Overigens vond ik blok 5 het lastigst met zo veel schuine kantjes.
Ik was zo gefocust op de naadjes dat ik helemaal niet in de gaten had dat dan juist weer het kleine half square triangle een kwart slag gedraaid was!
Pfff....




Fout dus!!!


Nu gaan we weer vrolijk verder, zonder de druk van iedere week een nieuwe clue. Al gaf dat juist ook een leuke spanning....
De stok achter de deur is daarmee ook weg maar ik probeer toch gewoon iedere keer een paar blokjes te doen.


Voor meer mooie ( eind) resultaten klik HIER !

12 opmerkingen:

  1. Heel mooi de blokken. En veel plezier met de rest.
    Fijne dag.

    Groetjes, Nel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie blokken; jouw kleur keuze is zo rustig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te doen he en wat een mooie kleuren heb je .Heb nu 8 blokken in elkaar en maak de kleine variant NOU KLEIN.
    Veel succes met de quilt .
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovely colours, it will be a beautiful quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful! The colors make the quilt so restful.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I also turned a hst the wrong way, how that can happen is beyond me, but you are in good company! Beautiful blocks.

    Gina in Missouri (USA)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie blokken, annemieke! De bovenste is voor mij favoriet. Ik ben benieuwd naar de rest.

    Groetjes,
    Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie blokken. Ik heb het patroon opgeslagen voor ooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I love your colors...your blocks are beautiful

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...