woensdag 15 januari 2014

Een quilt als inspiratie voor een kolshawl!...

Had ik al verteld dat ik fanatiek aan het haken ben??







Ik ben een beetje aan het experimenteren met haaknaalden en verschillende garens.
En opzoek naar leuke patronen natuurlijk....

Ik bedacht opeens dat mijn ( nieuwe) schoonzusje over een maand jarig is en het misschien wel leuk zou vinden als ik een shawltje zou haken. Meer ik ken haar nog niet zo lang en wilde het zeker weten want stel je voor dat ze er niet van houdt....

Maar ze vond het een leuk idee en ik liet haar twee plaatjes zien ( die voor mij ook haalbaar waren om te maken) van shawls.

Ze koos deze kol:

( foto van blij dat ik brei)


de larkfootstich die ik had gezien bij BLIJ DAT IK BREI.
( daar vind je ook de beschrijving én een link naar een foto beschrijving van Wieke van Keulen)
Dat hoopte ik al! 
Het leek mij erg leuk om te maken.

Maar welke kleur??
Ik stuurde een linkje met allerlei kleurtjes garen maar tot mijn verrassing kwam ze niet met een lijstje van kleurnummers maar zei ze dat ze de huisjesquilt mooi vond en die kleuren wilde!






Dus bestelde ik bij WOLPLEIN Phil Coton 3 in de kleuren zwart, wit, grijs 

( kleur 66 elephant en 48 minerai) en rood( kleur 50 cerise of 64 griotte)








en een nieuwe haaknaald nr 3! De Lana Grossa softgrip.
Ik heb snel een granny gemaakt als proef en ..... wow!.... dit haakt super lekker en makkelijk.
Zowel het garen als de haaknaald zelf!

De eerste steken zijn gemaakt.... wordt vervolgd....

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...