vrijdag 24 januari 2014

Handwerk van vroeger.... op chique!

Jáááren geleden heb ik een cursus smockwerk gedaan.





Het resultaat is een chique hoed die ik zelden gedragen heb maar toch wel mooi staat.
Maar ja, wanneer draag je tegenwoordig nog een hoed?






Overigens staat de hoed ook een beetje apart op de foto want het "model" is man, en hoedje is maat vrouw!
Het materiaal is glimmend en ideaal: prop stop het in een koffer of van mij part onder je kussen.... je kan het de volgende dag gewoon weer kreukvrij op!






Een detail van het smockwerk...

Overigens vond ik het heel leuk om toentertijd de hoed te maken en het smocken te leren. Ik kende het alleen van (ouderwetse) kinderjurkjes maar er is véél meer mogelijk.
  Maar het is wel bij die ene hoed en het enige smockwerk gebleven....


De aanleiding voor het plaatsen van deze foto's is, dat ik ook heel veel gemaakt heb in de periode dat ik nog geen blog had. Reden voor mij om zo af en toe eens foto's te gaan plaatsen van heel vroeger gemaakt handwerk!

2 opmerkingen:

  1. piep dat lijkt me een leuk vooruitzicht om dat allemaal te mogen bewonderen. en de hoed, toppie knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op het prikbord had je het over Smockwerk in een quilt. Daar ben ik nu mee bezig, met een cursus van textielatelier de vlotte naald in Nijmegen. Niet alleen Smockwerk, ook andere texturen en technieken. Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...