vrijdag 21 februari 2014

Haal meer natuur in de tuin...100 soorten?

Vara's Vroege Vogels daagt samen met KNNV mensen uit om hun tuin zó


( Atalanta in de tuin, zomer 2013)





diervriendelijk te maken dat ze 100 soorten dieren in hun tuin kunnen verwachten!


En dat lijkt mij een leuke uitdaging!
Aan de ene kant om meer dieren te leren kennen en aan de andere kant om te kijken of je met kleine aanpassingen meer dieren lokt.

Er is HIER een afstreeplijst te downloaden om daar mee aan de gang te gaan.

Veel vogels zijn wel bekend bij mij maar op de lijst staan ook 12 soorten hommels en bijen en daar heb ik dus echt geen kaas van gegeten. Ben benieuwd waarop de teller staat aan het eind van het jaar.
Wordt vervolgd....

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie uitdaging, wij zullen ons best doen in de tuin!
    Groetjes en een fijn weekend,
    Jetta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me een goede uitdaging,al zijn er dieren die ik liever kwijt dan rijk ben,zoals bv de steenmarter en de huismuis.
    Op het lijstje kan ik al heel wat aanstrepen die hier zijn/voorkomen.
    goed weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...