zaterdag 8 maart 2014

De bloemetjes binnen én buiten zetten!

Deze week kocht ik wat bloemetjes voor in huis!






Ik koop niet zo vaak bloemen ( of planten)
voor mij zelf maar in het voorjaar heb ik echt behoefte aan wat fleurigheid in huis.
De primulaatjes staan in een oud houten kistje.







Ook kocht ik een lief klein orchideetje. Het is amper 12 centimeter groot!






Wat een schoonheid, ieder bloemetje een waar kunstwerkje!

Een schoonheid kun je onderstaande knol of bol niet noemen....






Het is een Colocasia Esculenta of wel de olifantsoor in het Hollands....






Een grote knol die later veel grote bladeren moet geven.  Overigens is deze knol voor buiten bedoeld.

Ik las later dat de knol eetbaar is en dat je het dus beter ( lees: goedkoper) bij een toko kan kopen dan bij een tuincentrum!
Ik ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien....


Ook kochten we vandaag weer veel struiken om buiten te planten op ons weilandje.
Struiken met bessen voor de vogels, bessen struiken voor ons zelf én mooie bloeiers voor de vlinders waar wij ook van gaan genieten natuurlijk!
Morgen gaan de struiken de grond in want het beloofd morgen een prachtige dag te worden.


Goed weekend!

Groeten,
Annemieke




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...