maandag 23 juni 2014

In het ootje genomen....

Van mijn 9de tot mijn 19de heb ik met mijn ouders








 op een camping gestaan met vele vaste gasten.
Ook later kwam ik daar nog regelmatig en mijn ouders kamperen daar nog steeds.

Er kampeerde daar ook een man, Ad en die vroeg altijd aan kinderen of zij wat Italiaanse woorden kende.
Als je, zoals de meeste met "nee"antwoordde vroeg hij of je een zinnetje wilde leren!

Daar was natuurlijk wel animo voor...

Dus leerde hij ons ( en zeg het maar hardop) "tramalanti aan mijn konti kan niet poepie"

Hoe ouder je werd, des te sneller je begreep dat je in het ootje werd genomen!

Vandaag hadden we op het werk een groep van 70 Italiaanse gasten. En altijd denk ik, als ik hun hoor spreken,  met een glimlach terug aan het geleerde Italiaanse zinnetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...