zondag 7 september 2014

AFFO: The fallen leaves shawl.....!

Eindelijk is ie af!






Mijn Fallen leaves shawl, naar een patroon van WIEKE VAN KEULEN







Ik kocht deze "bol" op de brei & haak picknick in Kraggenburg bij KLAZIEN'S KREATIE uit Wapenveld.








De reden dat ik de vorderingen van deze shawl niet liet zien, was omdat het een verjaardagscadeau ging worden voor mijn moeder! Want dat zou het verklappen....








Maar vandaag is ze jarig en kan ik het geven....







.....en hier dus laten zien!







Het mooie kleurenverloop van donker terra cotta naar grijs komt erg goed uit.






Ik heb de bol net niet helemaal op gehaakt omdat ie met ruim twee meter al best lang was. Ik had er misschien beter aan gedaan om het stekenpatroon niet twee maal maar drie keer te herhalen in de breedte. Maar op zich vind ik de breedte prima maar dan had ik misschien wel helemaal tot het laatste donkergrijs door kunnen haken. De bol wordt vaak verkocht bij een patroon van een omslagdoek en daarbij weet je dat de bol helemaal op is als het patroon klaar is. Bij de shawl had ik geen idee hoever ik zou komen.







Nog even een close-up van de opgevouwen shawl om de kleurschakeringen goed te laten zien.





8 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je moeder! En wat is je sjaal mooi geworden! Ik ben hetzelfde patroon aan het haken en was benieuwd naar je vorderingen. Jij hebt er geen franjes aan geknoopt? Wel opgespannen? Het ziet er zo mooi strak uit. Ik heb dat nog nooit gedaan met een haakwerk, ben daar erg benieuwd naar.
    Marja-Brabant

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marja, ik heb de shawl wel gespannen ( geblockt) maar geen franjes toegevoegd. Want dan had ik direkt al bij het begin, van de terra kleur, materiaal apart moeten houden en dat was ik vergeten. Maar zo vind ik het ook wel prima. En mijn moeder gelukkig ook ;-)

      Verwijderen
  2. Wat is jouw shawl mooi geworden! Top en wat een ongelooflijk lief cadeau. Zonder franje is hij eigenlijk veel mooier! Ach ik kan hem er altijd nog afhalen...
    Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zeker mooi zo zonder de franjes! Ik heb wel garen apart gehouden hiervoor. Ik heb mijn sjaal een patroontje breder gemaakt, hoop dat ik nu toch op een mooie lengte kan komen, heb een keertje tussendoor gewogen en uitgerekend hoever ik ongeveer kan komen, zal zo rond de 1.65 zijn, misschien wat aan de korte kant voor een sjaal. Groetjes, Marja-Brabant

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige sjaal is dit geworden! Heel mooie kleuren. Je moeder zal er vast heel blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Your yarn, the pattern - it is so pretty! I definitely prefer it without the fringes. Just had to pin it so that I can easily trace your blog and the pattern as well. Happy birthday to your mom!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook een bol unicat liggen met daarop 825 mtr. en heb deze sjaal ook in gedachten hiervoor...als omslagdoek voor de frissere avonden...mag ik eens vragen met welke haaknaald je hem hebt gehaakt?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...