maandag 6 oktober 2014

Lekker toetje... appelcompote, speculaas en gele vla!!! (8)

Dit weekend maakte ik weer een lekker toetje!




De basis is zelfgemaakte appel compote, van zelf geplukte goudrenetten.
Deze plukte ik bij FRUITBEDRIJF VINK in Kraggenburg.

Ik kookte de appelmoes niet helemaal stuk maar liet er nog lekker hele stukjes inzitten. Met wat suiker en kaneel maakte ik het op smaak.

De bodem is gemaakte van verkruimelde speculaasjes ( ik bewaarde er nog een paar voor de garnering) gemengd met wat bramenjam en water om het een beetje stevig te maken,

Na de bodem deed ik de nog warme (!) appelmoes in het schaaltje en bedekte het met gele vla.

Ter garnering deed ik er nog wat grote brokjes speculaas op.

Het was wederom lekker en makkelijk te maken.

2 opmerkingen:

  1. Jammie!
    Succes met je sterrenquilt.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg bij het voorlezen van de titel allemaal glimlachende gezichten...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...