dinsdag 11 november 2014

Lampionnen met Sint Maarten ....én jeugdfoto

In Noord- Holland waar ik geboren en opgegroeid ben is Sint Maarten lopen





op 11 november een traditie. 
Vroeger vond ik het natuurlijk leuk om snoep op te halen maar later vond ik het heel leuk om bij de deur te staan en de kinderen te horen zingen en trots met hun vaak zelf gemaakte lantaarns te zien.

Toen mijn kinderen jong waren ging ik graag met ze mee, ook dat was erg leuk!

Nu zijn zij volwassen en hoop ik dat die paar kindertjes die in mijn buurtje wonen de moeite nemen om langs ons huis te lopen....



Vorige week bij mijn ouders vond ik nog een leuke foto waar ik op sta uit 1973 mét zelfgemaakte lampion.
Maar ook met dikke tranen: het was koud en ik was moe.... We woonde op een flat 6 hoog en zo'n galerij is natuurlijk altijd guur en winderig in november.
En natuurlijk werd er niet eerder aan een foto gedacht dan toen ik thuis was. Van mij hoefde de foto niet op dat moment. Maar nu ben ik er blij mee...

1 opmerking:

  1. Leuk je jeugdfoto met lampion.
    Kreeg een paar weken terug ook een jeugdfoto van ST.Maarten toegestuurd van mijn zusje.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...