dinsdag 17 februari 2015

Mijn aanwinsten van de handwerkbeurs.....

Helemaal content ben ik met 2 prachtige strengen hand geverfde merino wol 



die ik kocht bij WOL MET VERVE . Vorig jaar keek ik hier al ademloos toe in de stand ( maar kocht niets) en was dan ook zeker van plan om dit jaar wel iets moois te kopen!





Vooral de vele kleurnuances vind ik prachtig. Op de foto lijkt het veel rozer dan het in werkelijkheid is. Er zitten veel meer warme kleuren rood in.






Het is de bedoeling om hier een mooie shawl van te haken of te breien, Nu nog opzoek naar een mooi patroon.





En ja..... mijn ogen zijn inmiddels ook 46 jaar oud en ik zit steeds vaker te haspelen met een naald en een draad. Voor een paar euro is met dit apparaatje dat probleem de wereld uit!






Ook kocht ik mooi vilt in drie kleuren grijs en twee kleuren rood. 
Dit maal niet om poppetjes, koekjes of ander spul van te maken maar een soort schilderij naar eigen ontwerp. Dat ontwerp moet er nog komen maar dat is al een leuk vooruitzicht. Plannen maken is tenslotte voorpret in optima forma!

2 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd naar wat je rode project gaat worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o wat een heerlijke stand is dat ook, Ik ben benieuwd hoe jij die mooie strengen gaat verwerken tot een bol. Ik neem aan dat je er eerst een bol van maakt? Ik kocht een prachtige streng zijde, maar ik ben al 3 dagen bezig om er een mooie werkbare bol van te maken. Ik heb het denk ik verkeerd aangepakt en heb een dradenbrij..... gelukkig is het eind in zicht. Ik weet nu hoe het niet moet, maar als je een tip voor me hebt, hoe het wel handig is, dan lees ik m graag.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...