vrijdag 13 maart 2015

Klaprozenquilt....

Deze quilt maakte ik tijdens een weekend van het Quiltersgilde jaren geleden....





Het ging om het zelf ontwerpen van een paperpiecing patroon aan de hand van een foto of plaatje.







Dat viel nog niet mee maar was leuk om te doen. Je leert dan hoe je bijvoorbeeld ronde of enigzins ronde vormen zó kunt bewerken dat je de nauwkeurig werkende paperpiecing methode kunt toepassen.





Het quiltje is machinaal gequilt en versierd met pailletjes en kraaltjes.






Ondanks de vele kleurtjes groen in de achtergrond lijkt het toch een geheel.





Om het rood wat meer terug te laten komen stikte ik enkele sierrandjes en gebruikte ik ook een paar rode blokjes in de achtergrond.






Lekker veel meander werk hè???






In de afwerkbies liet ik ook weer de rode kleur terug komen en dat geeft ook een speels effect als je verschillende stofjes gebruikt!

Deze quilt hing ook jaren bij mijn oma maar kreeg hem na haar overlijden vorige maand, weer retour.

Nu kan ik er zelf een plekje voor zoeken....


Voor iedereen een goed weekend!

Groetjes,
Annemieke

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk quiltje, prachtige kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is mooi en vrolijk quiltje geworden.Het verdiend een goed plekje nu in jouw huis.
    goed weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...