woensdag 11 maart 2015

Quilt is weer thuis....

Afgelopen weekend kreeg ik via mijn ouders deze quilt weer terug:





Ik maakte hem een flink aantal jaren geleden, mijn eerste grote één persoonsquilt.






Bestaande uit heel veel ( 150) 9-patch blokjes, allemaal met hetzelfde witte blokje in het midden.






En voor de 150 blokjes zijn 300 stofjes gebruikt, allemaal anders....







Met printjes, effen in allerlei schakeringen blauw...






Bolletjes wol....






Bloemetjes in allerlei variaties!







Met een mooie batiklap als achtergrond.







Diagonaal met de hand doorgequilt....





Met een kleuren verloop van donker naar licht.

Deze quilt maakte ik voor mijn oma. Bedoelt om 's avonds over haar heen te leggen op de bank. Later toen mijn opa bedlegerig werd lag de quilt op zijn bed. Na zijn overlijden lag hij op oma's bed. Zij overleed een maand terug. Daarom kreeg ik de quilt weer terug.



3 opmerkingen:

  1. Heel veel sterkte!
    Wat een leuke quilt.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende quilt. Nu nog steeds!
    Dat kleurverloop is echt prachtig. Wat zullen opa en oma hier van genoten hebben.
    Nog gecondoleerd met het verlies!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een liefde en warmte (letterlijk en figuurlijk) heeft deze quilt gebracht. Koester dat maar. Misschien krijgt ze nu tijd voor een minder heftige bestemming. Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...