vrijdag 11 december 2015

Een extra kleur erbij....


Omdat mijn bolletjes sneller slonken dan mijn shawl vorderde,





moest ik toch maar op zoek naar extra garen. En het nadeel van hand geverfd  garen is natuurlijk dat het niet in enorm grote partijen gemaakt wordt. Gelukkig kon ik nog wel van het zelfde verfbad wol krijgen in een iets andere samenstelling. Was mijn eerste streng 75% scheerwol en 25% polyamide. De tweede bol is 75% merinowol en 25% nylon. Dat gaat wel goed komen denk ik. Het belangrijkste is de kleur en die is van hetzelfde verfbad.






Maar omdat ook daar nog maar één streng voor was moest ik toch voor een extra effen kleur kiezen. Het werd een effen lila, hyacint 010101464, als je heel goed kijkt zie je dat ik die kleur nu in twee banen heb verwerkt. Links van de bol op de foto. Het is een "noodsprong"ik was liever met het gemêleerde garen verder gegaan maar het is niet anders.
 Van de nood een deugd maken zeggen ze dan..... 

Ook van de lichtblauw nam ik een extra streng want die ging ook harder dan gedacht. Gelukkig is een nauwkeurige weegschaal een goed hulpmiddel om de bol te schatten op zijn lengte.

Het patroon is van JELLINA en de wol kocht ik bij WOL MET VERVE

1 opmerking:

  1. Wat een prachtige sjaal wordt dat zeg. Ik vind de kleuren erg mooi gekozen, het past ook mooi bij je blog :-) Fijn weekend! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...