dinsdag 2 augustus 2016

Dagje Burger's Zoo....


Het was jaren geleden dat ik in een dierentuin was geweest, maar 



afgelopen weekend bezochten we de dierentuin in Arnhem. En dat was genieten! Van het kleine neushoortje dat net twee maanden oud dapper mee rende met pa en ma. In een prachtige wei met Giraffen en zebra's. Je zou bijna vergeten dat je in een dierentuin was als ze zó rond lopen.






Het allermooist vond ik de Oceaan, waar diverse mega aquariums waren met de meest bizarre vissen qua vorm en kleur.





En dan heb ik het nog niet over alle mooi anemonen en schelpen en vormen die een heel natuurlijk decor vormen.




Zelf mocht ik ook even op de foto ;-)





Timon, het stokpaardje zat zo mooi op de uitkijk....






In het mangrove gedeelte poseerden geheel vrijwillig voortdurend de dwerg aalscholvers. Ze keken steeds in de camera alsof ze wilde zeggen: "Ja klik maar, ik zit er klaar voor!"





Tenslotte bezochten we de gorilla's. Je kon hier mooi overdekt naar buiten kijken waar de apen héééél druk bezig waren om allerlei eten uit te zoeken in het gras. Hier namen ze flink de tijd voor en lagen er rustig bij onderwijl. Overigens is dit overdekte gedeelte niet rolstoelvriendelijk. Zittend zie je zo goed als niets, de ramen beginnen op een te grote hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...