dinsdag 29 november 2016

De twijfel slaat toe....

Na het kiezen van de laatste twee lapjes 




voor mijn replicaquilt begon ik te twijfelen.
Ik heb al 35 van de 36 blokjes klaar ( en ieder blokje heb ik 24 keer gemaakt) en ging steeds uit van dat het ongeveer zó zou worden:



36 blokjes ( 6x6) waarbij alle kleuren gemengd worden. 
Maar ik vind het verschil tussen de donkere en lichte lijnen te weinig uitkomen en het geheel wat rommelig overkomen. Dus ga ik nu 3 jaar na de start van de quilt ( augustus 2013) toch mijn idee aanpassen???





Kleinere blokken ( 4x4 ipv 6x6) en in één kleurgroep vind ik nl ook heel mooi en dat ziet er dus ook weer heel anders uit...






En als je die kleine blokken dan weer mengt krijg je dit:






Ik ga er nog een paar nachtjes over slapen!

Hebben jullie tips??
Dit was mijn inspiratiebron:


2 opmerkingen:

  1. Beide ideeën zijn goed lijkt me. In zo'n geval zou ik het op beide wijzen helemaal uitleggen en er foto's van maken, die van een afstand bekijken en dan rustig bedenken wat je het meest aanspreekt. Beetje door de oogharen er naar kijken helpt ook om het contrast goed te kunnen bepalen. Ben benieuwd wat het gaat worden, groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de gemengde erg rommelig. Ik zou denk ik voor de aparte kleuren gaan, dan komen de lijnen beter uit en het is een stuk rustiger.
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...