donderdag 23 maart 2017

Regiodag Bussum

Afgelopen dinsdag bezocht ik voor het eerst de regiodag van het Quiltersgilde in Bussum.





Bussum? Een beetje uit de richting van Ens toch? Ja zeker, maar omdat mijn oudste zoon sinds een paar maanden in Bussum woont viel mijn oog op deze regiodag in het lijstje van voorjaarsregiodagen. En combineren met een bezoekje ( logeren bij je zoon, hoe leuk is dat!) aan zoonlief en vriendin is dubbel leuk!





Bij aanvang werd een pakketje uitgedeeld met het eerste "werkje"
Een lente bloem! Er waren diverse kleurenpakketjes beschikbaar en hier en daar werd er geruild want tenslotte is de één verzot op paars en de ander krijgt rode wangetjes van blauw. 



de bloemblaadjes zijn nog niet af...

Overigens vind ik het altijd heel leuk om te zien dat iedereen zijn eigen draai geeft aan een patroon. Juist dat is wat ik zo leuk vind aan quilten in het algemeen, je kunt er altijd, zelfs met een gekregen pakketje een eigen draai aan geven. 
Zo zijn mijn bloemblaadjes paars maar andere kozen ervoor om de andere kant van de blaadjes naar voren te tonen. Of twee blaadjes licht, twee blaadjes in de donkere vorm, het kan allemaal.




Elly Hollander maakte het helemaal héél anders! Geen vier paarse bloemblaadjes maar acht en ook de bloemblaadjes worden zó geschikt dat het een waterlelie lijkt. Leuk bedacht Elly!

Ik maakte nog meer foto's tijdens , de voor mij het leukste onderdeel van de dag, de show and tell.

Die wil ik hier ook wel graag laten zien maar heb iets meer tijd nodig om de juiste namen en foto's bij elkaar te zetten. Dit komt later in de week...

Maar samenvattend heb ik een reuze gezellige dag gehad. Een kennismaking met een voor mij nieuwe winkel, QUILT STUDIO HET GOOI uit Eemnes en eigenaresse Yvonne Telkamp.

En ook de eerste kennismaking Sandra van Loo en Yvonne de regioleidsters van Het Gooi. Leuk om het eens vanuit een andere regio mee te maken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...