zondag 10 september 2017

Lekker in het zonnetje...

Begin september genoot ik van het Wilpse zonnetje terwijl ik met mijn replicaquilt bezig was.




Blokjes op de volgorde die ik van te voren uitgedacht had en netjes per twee aan elkaar zetten. Vlaggetjes naaien noemen ze dat en dat gaat lekker snel. Vervolgens een nieuwe rij en van de vorige de blokjes van twee bij twee aan elkaar zetten enz. enz. Heerlijk!





Steeds weer buiten een stapeltje spelden en boven aan de naaimachine. Buiten in het zonnetje weer alles los spelden, open vouwen en netjes op volgorde leggen. En zó gaat het maar door.

En zo raken zoetjes aan alle losse blokjes tot rijen.




En met een beetje geduld én na een paar uurtjes zijn er dan drie rijen ( een half blok!) klaar.




Ik maak hier 7 dezelfde blokken.
Hiervoor maakte ik 11 dezelfde blokken en die zagen er zó uit:



Als deze 7 af zijn, nog een keer zes dezelfde blokken en zijn er 24 klaar: genoeg voor een deken. Dan nog "even " een randje erom heen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...